muzycznie ponad tęczą…

Jedna z najważniejszych (po, a czasami nawet przed obrazem) cech dobrej reklamy to muzyka. Niedzielnie, patrząc w błękitne już teraz niebo, w głowie zabrzmiały mi nuty utworu z musicalu Czarnoksiężnik z Oz zaśpiewanego przez Judy Garland (w 1939 roku!).

Mowa oczywiście o Over the rainbow. Zaraz potem przyszło branżowe skojarzenie i przypomniałem sobie jedną z moich ulubionych reklam LYNXa:

wyśpiewaną przez Israela Kamakawiwo’Ole:

W równie wesołym, choć bardziej bluesowym klimacie werjsa Erica Claptona:

https://www.youtube.com/watch?v=3KvtbZzx1xs

Zanim dojdziemy do oryginału warto ucho pogłaskać głosem Niny Hagen:

i Arethy Franklin:

oczywiście na podstawie filmowego oryginału:

https://www.youtube.com/watch?v=QhzbzwPNgXA

Jako, że nastrój mam refleksyjny, zatem pointa z samej muzyki:

https://www.youtube.com/watch?v=eq0EWNuR1H8

i jedna ze zwrotek oryginału:

Someday I’ll wish upon a star

And wake up where the clouds are far

Behind me.

Where troubles melt like lemon drops

Away above the chimney tops

That’s where you’ll find me.

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 536

Jeden komentarz

Możliwość komentowania została wyłączona.