kim jestem i co robię…

Czasami spotykam się z pytaniem. Prostym i rzeczowym z pozoru. Ale bardzo trudnym jeśli chcieć na nie w pełni odpowiedzieć.

Pytanie brzmi – co Pan robi?

Jeśli mam bardzo mało czasu na odpowiedź, mówię: słucham, pytam, myślę, coś kreuję/wymyślam, opisuję, prezentuję i przekonuję do mojego pomysłu.

Szersza i dłuższa odpowiedź ma ten sam schemat i ciąg logiczny, tylko niektóre czynności wielokrotnie się powtarzają 🙂 Sami wiecie jak to jest.

Teraz chciałbym skupić się na jednej z rzeczy która wydaje mi się być kluczowa w mojej pracy. Ale nie tylko w mojej. Zaryzykuję twierdzenie, że umiejętność prezentacji własnej lub cudzej pracy jest kluczowa w ogóle. Bo albo słuchacza odbiorcę przekonamy, albo nie. I to bez względu na to jak abstrakcyjny jest dla niego temat. Protestujecie? Że niby merytorycznie musi być? No musi! Ale jak jest merytorycznie i nudno to nic się sprzedać nie da. A jak jest słabo merytorycznie i świetnie zaprezentowane to da się sprzedać… Odwrotnie to nie działa.

Poświęćcie teraz 20 minut czasu i obejrzyjcie FENOMENALNĄ prezentację na temat prawdopodobnie zupełnie Wam obcy. Proponuję słuchawki i ciszę wokół. Aha – znajomość angielskiego w stopniu średnio-zaawansowanym wskazana.

[flv:http://branddoctor.pl/wp-content/uploads/2009/01/meteorologia.flv 320 240]

To prezentacja z 2006 roku wygłoszona w ramach TEDa. Swoją drogą polecam przejrzenie TEDa i wysłuchanie conajmniej kilku prezentacji. Lub chociażby jednej z ostatnich – Pauli Scher – swoją drogą autorki logotypu Citi Banku, czyli z branży 🙂

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 536