Tydzień w reklamie vol. 49

Polski, wirtualny kryzysik, świetne zegarki i las

Rok zbliża się nieubłaganie ku końcowi, lecz jakoś mnie to nie martwi.

Na podsumowanie całego roku przyjdzie jeszcze czas, ale już dziś wspomnę, że zbliżający się zmierzch tych 52 tygodni wcale mnie nie martwi. Biznesowe falowanie, jakiego doznałem, nie było co prawda porównywalne z jazdą na górskiej kolejce, ale przypominało przynajmniej bałtycki sztorm.

Wracamy do czterdziestego dziewiątego tygodnia.

Zaczynamy od Polski, od końca, czyli od weekendu.

W sobotę było politycznie tragiczno-śmiesznie, ale to nie jest blog o takiej tematyce, więc zostawmy tę tematykę fachowcom i zajmijmy się niedzielą, która obfitowała w aspekty wizerunkowe – tym razem kolejowe. Przynajmniej dwie redakcje postanowiły sprawdzić Pendolino podróżując jednocześnie samochodem, samolotem i pociągiem do Wrocławia. Udało się Kamilowi i jego ekipie z fly4free, za to ekipa wp wykazała się lekką nieprzytomnością i wsławiła pierwszą w historii Pendolino karą za nieważny bilet. Jakby tego było mało – serwis, który miał relacjonować podróż też nie odpalił (i w chwili pisania tego wpisu wciąż nie działa)… Ot, taki rzeczywisty kryzysik w Wirtualnej Polsce okraszony mandatem. Wybaczcie złośliwość, ale nie mogę się powstrzymać szczególnie dlatego, że pamiętam ich kampanię reklamową.

A jeśli już jesteśmy przy sarkaźmie:

https://www.youtube.com/watch?v=yvUmQg0Nhwc

Przestańmy jednak na chwilę żartować. Poniżej seria smartwatchowych spotów przygotowanych przez Droga 5 – w mojej opinii to kolejny pretendent do najlepszych produkcji 2014. Obejrzyjcie wszystkie, bo warto!

https://www.youtube.com/watch?v=fitF_wljwOo&list=PLmgwLshNBOLsua55dnIfyoszjxVsXxiiI

Spokój panujący w tych reklamach i dowcipna pointa nie wymagają środków uspokajających. W przeciwieństwie do codzienności

Skaczemy z powrotem do tematów świątecznych, ale to co zobaczycie jest nad wyraz świeże i przyjemnie zabawne

https://www.youtube.com/watch?v=H965m0Hkk5M

Podobnie jak dość banalny, ale za to wykorzystujący jakże prawdziwy insight, spot Coopa. Przecież faktycznie o niektórych zakupach przypominamy sobie w zupełnie niespodziewanych chwilach

Od nieco innej strony święta potraktowała policja z miasteczka Lowell

Ja poproszę takie mandaty! 🙂

Święta to oczywiście czas prezentów, ale również czas zadumy nad losem ludzi, więc natykamy się na kampanie społeczne. Poniżej mała etiuda na temat więzień

https://www.youtube.com/watch?v=WXAtw9rUJuE

oraz znacznie mocniejszy w przekazie spot dotyczący… zresztą sami zobaczcie

a skoro już przy dzieciach jesteśmy

Życie nie składa się jednak z samych zagrożeń i problemów. Czasami jest słodko, może nawet za słodko

lub wzruszająco

https://www.youtube.com/watch?v=zIaDmaNA3b0

Na koniec – jako, że układam te słowa patrząc na zimowy, górski las

zima

coś z leśnych klimatów – przynajmniej z nazwy:

https://www.youtube.com/watch?v=F1s–v8sO7w

 

I jeszcze małe post scriptum.

Kilka dni temu skleiłem w jeden wpis dwa spojrzenia na trendy 2015. Warto do tamtego wątku dorzucić jeszcze jedną prezentację – klik! 🙂

 

Miłego tygodnia!

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.