Stan socialmedia vol. 36

Podobnie jak poprzednie to podsumowanie zacznę od produkcji polskich. Tyle, że tym razem od tych wartych zauważenia.

Najpierw społeczna akcja przygotowana przez Isobar Poland dla fundacji Itaka. Prościutki pomysł bazujący zachowaniach ludzi na lotniskach. Najtrudniejsze do wymyślenia i najbardziej przemawiające są takie właśnie idee. Bazują na błyskotliwym połączeniu obserwacji zachowań z głębszą myślą

Druga polska produkcja to zapomniany już w Polsce wizerunkowy komunikat marki. Tym razem to ukłon, podziękowanie konsumentom. Lubię takie produkcje bo pokazują zarówno widzom, jak i innym marketerom, jak istotna jest marka.

I tyle jeśli chodzi o rodzime dokonania, ale jeszcze na chwilkę powróćmy do klimatu reklam społecznych

Lecimy na chwilę do Japonii, do yahoo, które postanowiło zakpić z internetowych obniżek cen
off02

i na momencik do Wielkiej Brytanii by zerknąć jak Nissan kontekstowo wpisał się w obiegającą świat wiadomość o kolejnym dziecku Księcia Wiliama i Kate Middleton

royalbaby

Twierdzę, że reklama rzadko kiedy tworzy trendy. Znacznie częściej odpowiada na potrzeby społeczne, jest niejako lustrem zmian lub wydarzeń. Jeśli coś dziś staje się społecznie modne, istotne, ważne, staje się tematem rozmów w domach, czy na ulicy, reklama to pokaże. I zrobi to na pewno. Pytanie tylko jak i kiedy. Nissan zareagował szybko i była to reakcja na newsa.

Poniżej przykład reklamowego rezonansu na zmiany w statusie, może nawet modelach rodzin, nie tylko amerykańskich. Coraz częściej dzieci są wychowywane nie tylko przez swoich biologicznych rodziców. Opiekują się nimi kolejni partnerzy rodziców tym samym powiększając grono osób mających wpływ na ukształtowanie dziecka. O tym, ale bez kpiny, żartu, krytyki lub pochwały, w niesłychanie pozytywny sposób opowiada Honey Maid

Także o rodzinie, choć z innej perspektywy opowiada MetLife

http://www.youtube.com/watch?v=lxxWCLyn_1M

http://www.youtube.com/watch?v=nhRQW5LLx4s

W zeszłym tygodniu Apple zaprezentowało swój zegarek i dwa nowe większe i oczywiście szybsze iPhony.
(Swoją drogą wiecie czemu na zegarkach Apple jest godzina 10:09? Większość zegarków jest fotografowana z czasem ustawionym na 10:10, gdyż takie położenie wskazówek pozwala na najlepsze pokazanie całej tarczy cyferblatu i najlepszą ekspozycję logo umieszczonego na środku na górze. 10:09 ma zapewne zakomunikować, że Apple tworzy nową wartość, postanowiło cofnąć się odrobinę by zredefinować funkcję zegarka i odkryć go nowo.)

apple_watch

Samsung nie mógł tego wydarzenia nie skomentować, musiał to wyśmiać tym samym promując nowe produkty Apple. Jeszcze przed ich premierą. Wszystko w duchu – to my byliśmy pierwsi, jesteśmy bardziej innowacyjni niż oryginał…

http://www.youtube.com/watch?v=vA8xPyBAs_o&index=1&list=PLhpbZcOKxtO3s_Glvws-zZ4ruGiMcE2Of

Jakoś mnie te samsungowe produkcje i odpowiedzi na brak zaczepki nie śmieszą. Ale najwyraźniej są w jakimś stopniu skuteczne.

Skoro jesteśmy już przy Apple to zerknijcie na ich znakomitą reklamę wizerunkową. Całość to tylko prosty tekst pokazany w zupełnie nieoczywisty sposób

Kto by mógł przypuszczać, że da się obejrzeć trzyminutowe budowanie słownej opowieści? Bez aktorów, bez dialogu…

Wiele już jest reklam które nie trwają upiornych trzydziestu sekund, wiele jest reklam które należałoby nazwać filmem z produktowym product placementem. Na przykład taka opowieść o czekoladzie

albo taka artystyczna opowieść o kolorze, o kolorze whisky

https://www.youtube.com/watch?v=VJ25EsNUvoQ

lub kolorze zapachu

https://www.youtube.com/watch?v=Rm-vBq-1T1k

lub opowieść na pozór banalnych kurczakach, tych już upieczonych przez KFC

https://www.youtube.com/watch?v=G_7HB8ksvos

Jeszcze na koniec coś z serii reklam tak zupełnie nie na temat, że aż zaciekawiających

http://www.youtube.com/watch?v=33FNimIb6fI

http://www.youtube.com/watch?v=w54DHvoWlPM

Miłego tygodnia!

Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego zarządzania marką. Sprawca zmaterializowanej szkłem użytkowym marki overpremium KROSNO D'SIGN. Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”. Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *