Czym prościej tym lepiej

Kilka słów o pomyśle, który powinien uzyskać światowy zasięg. A w zasadzie o pomyśle, który już został zaadoptowany w 21 krajach i nie dość, że nie wstyd go skopiować, to wręcz należałoby to zrobić.

Najpierw fakty:

  1. NHS – National Health Service – jedna nazwa dla trzech z czterech systemów publicznej służby zdrowia w Wielkiej Brytanii.
  2. ABO – litery używane w oznaczaniu grupy krwi, tzw. układ ABO – oznaczenie grup A, B, AB i 0 przyjęto w 1928 roku na całym świecie.
  3. W ciągu ostatnich 10 lat ilość oddawanej na świecie krwi zmalała o 30%.
  4. Engine – międzynarodowa agencja PR mająca biura w 4-ech krajach na 3-ech kontynentach – pomysłodawca i autor kampanii.
  5. Oficjalnie uczestniczące w kampanii państwa/regiony to USA, Australia, Singapur, Kanada, Południowa Afryka i Irlandia.
  6. #MissingType – oficjalny hasztag (znacznik) i nazwa kampanii.
  7. Akcja trwa od wczoraj, 16 sierpnia do 21 sierpnia.

Pomysł na kampanię zdradza treść hasztagu, a jest on tak prosty, że aż dziwne, że nikt na to nie wpadł wcześniej. Aby pokazać problem brakującej krwi, słowa, nazwy, marki, hasła są pozbawiane liter A, B i O.

missingtype

Oficjalny spot akcji:

oraz oficjalny twitterowy status NHS:

W akcję włączyły się marki wielkie i zupełnie malutkie, agencje reklamowe, miasta i zwykli ludzie:

https://twitter.com/DPiedraGlobal/status/765338058120192001

 

Zresztą zobaczcie sami co się dzieje na twitterze.

A Wy? Też się włączycie?

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.