czy internet umiera?…

Zainspirowany tytułem prezentacji podchwyciłem temat. Tym bardziej, że pasuje on do moich ostatnio coraz bardziej wizjonerskich i wróżbiarskich wpisów.

Zacznijmy od rzeczonej prezentacji:

[slideshare id=2536165&doc=theinternetisdying-091119070823-phpapp01]

W uzupełnieniu danych w niej przedstawionych kilka odniesień do naszego rynku (warto zaznaczyć, że w google trends nie ma danych o blipie, pingerze, flakerze, pudelku, a nie o pudelku są itd. więc odniesienie będzie nieco niepełne). Ale spróbujmy. Od końca, czyli komu rośnie 🙂

facebook

Tego można było się spodziewać :). Popatrzmy jednak dalej.

pudelek

Tu już się zdziwiłem. Zerknijmy na kolejne trendy:

interia

wp

goldenline

gazeta

Itd. itp. 🙂 To znaczy chcę powiedzieć, że w gazetowych serwisach w zasadzie bez zmian. Co na to nasza największa i wychwalana pod niebiosa społecznościówka?

nk

O! Słabiutko coś… I wygląda na to, że nawet śledzik nie bardzo pomógł. NKTalk też będzie taką chwilową górką? Oczywiście nasza-klasa ilościowo nadal jest największa, ale kilkumiesięczny trend coś już znaczy. Tak jak sądziłem następuję powolne przesączanie do innych społeczności – myślę, że do facebooka.

No i na koniec vortal cenowy. Cóż, jesteśmy społeczeństwem, które kocha bazarki. Nawet te internetowe.

allegro

Wracając do głównego tematu, czyli wróżbiarstwa – internet nie umiera, ale jego tradycyjna (ta, do której się przyzwyczailiśmy przez ostatnie lata) funkcja ulega stopniowemu przekształceniu. Nasza aktywność społeczna i jak widać handlowa przenosi się do netu. Jak już się zupełnie przeniesie, to wrócimy do działań tradycyjnych, czyli znów spotkamy się ze znajomymi na imprezie, w kawiarni, na spacerze. Zaczniemy poznawać nowe osoby w realu a nie na portalu społecznościowym. Tylko czy to się wydarzy przed 21.12.2012? 🙂

_

Marcin Kalkhoff
Marcin Kalkhoff

Admirator prostych i działających rozwiązań. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego kreowania i zarządzania marką. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku i, który swoją zmaterializowaną strategię, może oglądać w muzeum w Atenach. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS oraz Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i Partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor tego właśnie bloga, współtwórca Klubu Strategów Marketingu oraz współautor książki „Po prostu strategia. Instrukcja budowy i obsługi silnej marki”.
Współpracuje z firmami z wielu sektorów: internet i media, FMCG, bankowość, ubezpieczenia, IT, telekomunikacja, opieka zdrowotna.

Artykuły: 534

6 komentarzy

  1. to "badanie" jest spalone od początku…większość serwisów które są pokazywane na wykresie nie notuje wzrostów a wręcz spadki ponieważ większość treści przenoszonych jest na inne domeny i podserwisy (msn, yahoo, gazeta). jedynie te jednofunkcyjne rosną na wykresie bo mają jedną domene (facebook, twitter)…tak więc kompletnie to wypaczone

  2. spadek NK to ich nieudolność i brak jakichkolwiek funkcji…bo jakie tam są funkcje? jedynie kontakt do każdego znajomego + fotki znajomych. Od tygodnia żadnej nowej fotki znajomego nie widzę, więc nuda, po co wchodzić…. zresztą poczekajmy i zobaczymy do ilu spadnie bo serwisy internetowe to nie kurs giełdowy że ma bardzo dużą skalę wzrostu, tutaj jest raczej szczyt i stabilny poziom który już raczej zależy od funkcjonalnosci….

    czy to wzrost allegro? troche inaczej to wyglada od poczatku… http://trends.google.com/websites?q=allegro.pl&am

    hmm…

  3. wg tego wykresu google allegro ma wzrost ze 100%

    najnowszy megapanel dla grupy allegro: 10 582 458
    rok temu we wrzesniu: 8 219 011

    zreszta te wykresy to statystyki wyszukiwan w google a nie popularnosci witryny….

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.