Badania marketingowe

Badania to zmora, koszmar? I tak, i nie.SONY DSCNie, bo dzięki badaniom marketingowym możemy się dowiedzieć co myślą konsumenci, poznajemy jak zmienia się ich percepcja marek, wykrywamy trendy. Zbadać można w zasadzie cokolwiek – na każde pytanie można odnaleźć badawczą odpowiedź. Tylko czasami nie ma to sensu. Sensowne badania to przemyślany i doskonale zaplanowany proces.

Przez lata pracy wielokrotnie uczestniczyliśmy w różnych projektach badawczych. Wiele z nich miało na celu wyłącznie potwierdzenie hipotez lub pomysłów. Taki test zwykło się przeprowadzać za pomocą wywiadów zogniskowanych (FGI) – potocznie zwanych fokusami. Niestety klasyczne FGI są obarczone wieloma błędami, więc ich rezultatów nie należy traktować literalnie. Jeśli testujemy koncepty strategiczne, skrypty reklamowe, storyboardy i robimy to wyłącznie za pomocą badań jakościowych, trzeba zdawać sobie sprawę z ograniczeń metodologii i zaburzeń jakie powodują w wynikach.

Postanowiliśmy to zmienić i opracowaliśmy własną metodę badań jakościowych. Jaką?

Odwiedź Brand Communication Research lub zapytaj! Możesz też zajrzeć do serwisu poświęconego biznesowej ofercie BrandDoctora.

Dla rozrywki polecamy filmik będący doskonałą demonstracją natury FGI.